Partner serwisu
24 sierpnia 2018

Tradycja na mieście, eksperymenty w domu, czyli o preferencjach smakowych Polaków

Kategoria: Aktualności

Za oknem żar leje się z nieba, dlatego chłodzimy się na różne sposoby – również spożywając dużą ilość lodów, których sprzedaż z miesiąca na miesiąc bije rekordy. Mimo iż Polacy w lodowych smakach są tradycjonalistami to marka Bracia Koral zdradziła ciekawą zależność jeżeli chodzi o wybór tych smaków. Okazuje się bowiem, że tradycji, czyli smaków znanych i lubianych, trzymamy się kupując lody w kulkach, „na mieście”, czy podczas wakacji, natomiast eksperymenty, czyli niestandardowe i nieco inne smaki zabieramy ze sklepu do domu.

Tradycja na mieście, eksperymenty w domu, czyli o preferencjach smakowych Polaków

Marka Bracia Koral ujawniła jakie lody w poszczególnych kategoriach są hitem sprzedażowym – zestawienie zawiera smaki lodów impulsowych, czyli w kulkach, jedzonych np. podczas wakacji, czy w ciepły dzień „na mieście”, a także smaki lodów w opakowaniach familijnych, które najczęściej spożywamy w domowym zaciszu. Efekt zaskoczył wszystkich.

Tradycja z nutką nowoczesności

Tak jak pokazały już badania marki Bracia Koral Polacy są tradycjonalistami – nasze ulubione smaki to lody śmietankowe, czekoladowe oraz owocowe (polska truskawka). Taki wybór ma swoje uzasadnienie - psycholodzy tłumaczą, że smak śmietankowy to najczęściej pierwszy smak jaki poznajemy, dlatego potem chętnie do niego wracamy, to również smak, który kojarzy się z naturalnością, nie zawiera ulepszaczy, jest świeży. Duże znaczenie ma również kolor. Biel przywodzi na myśl ważne dla Polaków konotacje, czyli czystość, jasność, sterylność, ale i bezpieczeństwo, sielskość i naturę. Wyniki sprzedaży marki Bracia Koral potwierdzają te tezę, ale to tylko pół prawdy. Okazuje się bowiem, że te smaki wybieramy kupując lody impulsowe, czyli te w kulkach i waflu, kupowane „na mieście”. Stojąc przed ladą w lodziarni mamy tylko krótką chwilę na decyzję i często sięgamy po te smaki, które już znamy i które dobrze nam się kojarzą.

Badania konsumenckie i te wynikające ze sprzedaży rzeczywiście pokazują, że Polacy trzymają się sprawdzonych smaków, czyli tej złotej trójki: śmietanka, czekolada, i truskawka. Kiedy zapytaliśmy Polaków jakie lody by wybrali większość zdecydowanie odpowiedziała, że takie jak w dzieciństwie. Wydaje mi się, że właśnie to skojarzenie dzieciństwa i lodów sprawia, że szczególnie starsze pokolenia wybierają lody śmietankowe. Z kolei badania sprzedanych już smaków lodów odkryły ciekawą prawdę – o ile podczas spaceru jemy bezpieczne smaki, to w domu lubimy spróbować czegoś nowego, czyli wybieramy niestandardowe smaki lodów familijnych, na które nie mamy odwagi zdecydować się na mieście – mówi Piotr Gąsiorowski, Dyrektor Marketingu PPL Koral.

Co ciekawe jeżeli porównamy to ze sprzedażą lodów familijnych w mniejszych 450 ml opakowaniach, czyli jako zestaw dla dwojga, okaże się, że w domowym zaciszu Polacy uwielbiają eksperymenty, a wyniki są zupełnie inne niż w przypadku lodów w kulkach. Najpopularniejszym smakiem w tej kategorii są bowiem lody miętowe z czekoladą, słony karmel, czy tradycyjne smaki ale z dodatkiem wiśni – śmietanka i czekolada z wiśnią.

Mimo iż jesteśmy tradycjonalistami i najchętniej sięgamy po sprawdzone smaki, szczególnie te które pamiętamy z dzieciństwa, to w domowym zaciszu zdarza nam się spróbować czegoś nowego – wybrać smak, który nadal ma w sobie nutkę tradycji, ale jest innowacyjny i do tej pory w lodach niespotykany.

źródło: Informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ